rezhimB

مطالب آموزشی پزشکی

rezhimB

مطالب آموزشی پزشکی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

1-سدر
سدرگیاهی با مزاج سرد و خشک و به عنوان یک گیاه قابض(منقبض کننده) در مناطق جنوبی کشور رشد میکند(معمولا با نام سنجد و یا کنار شناخته میشود). این گیاه به دلیل خواص منقبض کنندگی از شل شدن و افتادگی پوست در پیری جلوگیری میکند، همچنین این خاصیت در بهبودزخم ها، التیام و التهاب آن کمک میکند. اما برای درمان اسکار کاربردچندانی ندارد.
ازدیگر خواص سدر قدرت شفاف سازی پوست های کدر، شادابی و درخشان شدن پوست میتوان اشاره کرد. ماسک این گیاه برای افراد با پوست چرب میتواند بعنوان یک اسکراب عمل کند و باعث کاهش التهاب جوش ها شود.
2- لیمو
لیمو به عنوان یک ماده غذایی با خاصیت اسیدی بالا برای پوست بهتر است برای مدت طولانی استفاده نشود و حداکثر زمان استفاده از آن بر روی پوست 10 الی20 دقیقه است. آب لیمو به دلیل داشتن اسید سیتریک موجب روشن شدن پوست، درخشان شدن و جلوگیری از کدرشدن آن میشود و در درمان جوش های و لکه ها نیز میتواند موثر باشد.
لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که این دو عامل در کاهش چین و چروک و افتادگی پوست میتوانند موثر باشد. آنتی بیوتیک درون لیمو مانع از جوش های باکتریایی میشودو به عنوان یک لایه بردار قوی عمل میکند.
3- گلاب
گلاب با خاصیت ضد التهابی و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی پوست های آسیب دیده و آفتاب سوخته را درمان میکند.همچنین این ماده با حفظ PHپوست مانع بروز خشکی و از بین رفتن رطوبت پوست میشود. گلاب خاصیت منقبض کنندگی دارد که این خاصیت به پوست کمک میکند تا منافذ باز را جمع تر کند ، از بروز جوش های سرسیاه و سفید جلوگیری کند و پوست چربی اضافی تولید نکند.گلاب دارای خاصیت روشن کنندگیست لذا در درمان تیرگی پوست،کبودی ها و لک ها موثر است.
 
 برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • رها رضوی
  • ۰
  • ۰

حنا از قدیم و در طب سنتی چین و ایران به عنوان یکی از ارزشمندترین گیاهان دارویی و همچنین به عنوان ماده ای برای آرایش مو و ناخن استفاده میشد. حنا علاوه بر مصرف موضعی، مصرف خوراکی نیز دارد. در طب باستان از حنا برای درمان جذام، یرقان، سنگ کلیه و…استفاده میشد.
 
امروزه و طی تحقیقات انجام شده این گیاه دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی، تب بری، ضد التهاب و محافظت از پوست در برابر آفتاب دارد. گیاه حنا در مناطق دارای آب و هوای خشک و تابستان گرم و طولانی به خوبی رشد می‌کند و در ایران بیشتر در جنوب کشور، استان‌های کرمان، هرمزگان و بلوچستان کاشته می‌شود.
برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • رها رضوی