rezhimB

مطالب آموزشی پزشکی

rezhimB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

سرماخوردگی ویروسی

این بیماری هرساله افراد زیادی را در جهان درگیر میکند. آنفلوآنزا در سرتاسر جهان با نرخ حمله‌ی جهانی 5 تا 10 درصد در افراد بزرگسال و 20 تا 30 درصد در کودکان رخ می‌دهد.

در مناطق معتدل، آنفلوآنزا یک بیماری فصلی است که به‌طور معمول در جریان ماه‌های زمستان رخ می‌دهد. در مناطق گرمسیری الگوی فصلی مشخصی وجود ندارد و جریان آنفلوآنزا در تمام طول سال دیده می‌شود و معمولا در جریان فصل بارندگی چندین اوج دارد.

علت ایجاد آنفولانزا

ویروس های عامل آنفلوآنزا از سرده اورتومیکسو ویروس ها هستند. آنفلوآنزای شامل ویروس آنفلوآنزای A، آنفلوآنزای B و آنفلوآنزای C این ویروس ها در اثر تماس مستقیم یا غیرمستقیم (مثلاً استفاده از لیوان آلوده) گسترش می یابند.1-استفاده از بخور اکالیپتوس

درمان با استفاده از بخار اکالیپتوس می‌تواند باعث کاهش گرفتگی بینی و حتی سرفه شود. برای این کار کافی است 5 الی 10 قطره از عصاره و یا روغن اکالیپتوس را درون یک ظرف محتوی آب جوش بریزید و اجازه دهید تا قطرات اکالیپتوس یک دقیقه در آن جوش بخورند.

سپس با احتیاط ظرف آب جوش را روی زمین گذاشته و با استفاده از یک حوله صورت خود را روی آن بگیرد و چند دقیقه‌ای با بینی زیر آن نفس بکشید. این کار علاوه بر مزایای درمانی که دارید، می‌تواند شدت سرفه و گرفتگی بینی را کم کند.

2- سیر

سیر حاوی ترکیب آلیسین است که می‌تواند دارای خواص ضد میکروبی باشد. اضافه کردن یک عدد سیر به رژیم غذایی شما می‌تواند شدت علائم آنفولانزا را کاهش دهد. بر طبق برخی تحقیقات، ممکن است حتی به شما در جلوگیری از ابتلا به بیماری کمک کند.

برای مطالعه ادامه مطلب و سایر مطالب مفید کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۲/۱۴
  • رها رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی