rezhimB

مطالب آموزشی پزشکی

rezhimB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

1-سدر
سدرگیاهی با مزاج سرد و خشک و به عنوان یک گیاه قابض(منقبض کننده) در مناطق جنوبی کشور رشد میکند(معمولا با نام سنجد و یا کنار شناخته میشود). این گیاه به دلیل خواص منقبض کنندگی از شل شدن و افتادگی پوست در پیری جلوگیری میکند، همچنین این خاصیت در بهبودزخم ها، التیام و التهاب آن کمک میکند. اما برای درمان اسکار کاربردچندانی ندارد.
ازدیگر خواص سدر قدرت شفاف سازی پوست های کدر، شادابی و درخشان شدن پوست میتوان اشاره کرد. ماسک این گیاه برای افراد با پوست چرب میتواند بعنوان یک اسکراب عمل کند و باعث کاهش التهاب جوش ها شود.
2- لیمو
لیمو به عنوان یک ماده غذایی با خاصیت اسیدی بالا برای پوست بهتر است برای مدت طولانی استفاده نشود و حداکثر زمان استفاده از آن بر روی پوست 10 الی20 دقیقه است. آب لیمو به دلیل داشتن اسید سیتریک موجب روشن شدن پوست، درخشان شدن و جلوگیری از کدرشدن آن میشود و در درمان جوش های و لکه ها نیز میتواند موثر باشد.
لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین ث و آنتی اکسیدان است که این دو عامل در کاهش چین و چروک و افتادگی پوست میتوانند موثر باشد. آنتی بیوتیک درون لیمو مانع از جوش های باکتریایی میشودو به عنوان یک لایه بردار قوی عمل میکند.
3- گلاب
گلاب با خاصیت ضد التهابی و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی پوست های آسیب دیده و آفتاب سوخته را درمان میکند.همچنین این ماده با حفظ PHپوست مانع بروز خشکی و از بین رفتن رطوبت پوست میشود. گلاب خاصیت منقبض کنندگی دارد که این خاصیت به پوست کمک میکند تا منافذ باز را جمع تر کند ، از بروز جوش های سرسیاه و سفید جلوگیری کند و پوست چربی اضافی تولید نکند.گلاب دارای خاصیت روشن کنندگیست لذا در درمان تیرگی پوست،کبودی ها و لک ها موثر است.
 
 برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۰۴
  • رها رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی