rezhimB

مطالب آموزشی پزشکی

rezhimB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱-خبرهای خوب را جشن بگیرید

تحقیقات نشان داده است زوج هایی که بطور مرتب زمان های خوب را با هم جشن میگیرند، حس تعهد، صمیمیت و اعتماد بیشتری نسبت به هم دارند. این کافی نیست که همسر شما بداند شما به دستاوردهای او افتخار میکنید، بلکه باید این را به او نشان دهید. خوشحالی و سروصدا برای چیزهای کوچک و خوب هرروز میتواند سلامتی را برای ازدواجتان به ارمغان بیاورد.
۲-نسبت ۵ به ۱

تعداد لحظات خوب به بد باید ۵ به ۱ باشد. لازم نیست که همه ی لحظات مثبت و منفی را بشمارید، اما اگر تقریبا با هم برابر هم باشند احتمال جدایی و طلاق به شدت کاهش یابد. درحالیکه دانشجویان دانشگاه واشنگتن این اطلاعات را بررسی کردند، یک الگوی قابل توجه بدست آمد. در ازدواج های پایدار، تعداد دفعات مثبت ۵ برابر تعداد منفی بود. وقتی این نسبت شروع به کاهش میکند، ازدواج بیشتر در معرض طلاق قرار میگیرد. در زندگی واقعی زوجین نمیتوانند این اتفاقات مثبت و منفی را بشمارند چون در هر روز صدها مورد از آنها اتفاق می افتد. اما از لحاظ عملی، بعد از انجام یک رفتار بد، گفتن من متاسفم کافی نیست. همیشه یک نفر از زوجین باید تعداد دفعات مثبت را افزایش دهد تا این نسبت-۵به۱- در سطح خطرناکی قرار نگیرد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید...

  • ۹۹/۰۲/۱۴
  • رها رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی